Notice: Undefined offset: 4 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
حسن عالمی


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




سیاسی » نمایندگان خبرگان پنجم » تعداد بازدید: ٣٠٢٩٠٢
حسن عالمی
امتیاز:

Notice: Undefined variable: counter in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 271
حسین عالمی در سال 1326 در شهرستان سبزوار در خانواده اي روحاني ديده به جهان گشود كه او را حسن ناميدند و در دامان پاك پدر بزرگوارش مرحوم حاج شيخ رجبعلي نوباغي پرورش يافت .

دوره تحصيلات مقدماتي را در زادگاه خود و در محضر پدر تلمذ نموده اولين دوره هجرت خود را در سال 1340 به حوزه علميه شهر مقدس مشهد تجربه نمود و به فراگيري ادبيات عرب ، منطق و مقدمات فلسفه و اصول و شرح لمعه و مكاسب در محضر اساتيدي چون اديب نيشابوري و استاد صالحي پرداخت ، همزمان با اوج گيري حركت انقلابي مردم ايران به رهبري امام راحل ( قدس سره ) پس از واقعه 15 خرداد 1342 به واسطه درك محضر اساتيدي چون شهيد هاشمي نژاد و همكاران ايشان با خط فكري امام خميني ( ره ) آشنا گرديد .

در دومين دوره هجرت در سال 1348 به قم عظيمت نموده و تكامل علمي خود را در محضر اساتيدي چون آيت اله العظمي حسين نوري ، در مكاسب بيع آيت اله تقديري ، در مكاسب خيارات آيت اله سبحاني ، در كفايه آيت اله العظمي وحيد خراساني و مرحوم آيت اله العظمي ميرزا هاشم آملي در خارج فقه و اصول شهيد دكتر مفتح و دكتر احمد بهشتي ، در حكمت و فلسفه و منظومه آيت اله مرحوم سيدرضا صدر ، در حكمت متعاليه (اسفار ملاصدرا ) آيت اله حسن زاده آملي ، در سير و سلوك و اخلاق و رياضيات ( هيات و نجوم ) تداوم بخشيد و با الهام از رهنمودهاي امام راحل ( ره ) به موازات سير و سلوك معنوي در مبارزه با رژيم ستم شاهي با ديگر مبارزان همراه شد كه اين مجاهدات تا پيروزي انقلاب اسلامي ادامه داشت .

پس از پيروزي انقلاب اسلامي و به دنبال فرمان امام ( ره ) مبني بر تشكيل جهاد سازندگي به صنوف جهادگران پيوست و در جهاد سازندگي شهرستان سبزوار به عنوان نماينده امام ( ره ) نقش برجسته اي را در تبيين خط امام و دفاع از ارزشهاي انقلاب اسلامي به ويژه خدمت به محرومين و روستاييان ايفا نمود .

در جريان جنگ تحميلي دوشادوش جهادگران در صحنه هاي حق عليه باطل حضور يافته و در اين مقطع حساس موجبات دلگرمي و تقويت روحيه رزمندگان و سنگرسازان بي سنگر را فراهم نمود .

با پايان جنگ تحميلي در سال 1369 مسئوليت حوزه نمايندگي ولي فقيه در جهاد سازندگي قم را پذيرا شد و تا سال 1372 در اين سنگر به خدمت خود پرداخته و همزمان به تكامل علمي و معنوي خود نيز ادامه داد با اين تفاوت كه در اين دوره علاوه بر تلمذ و شاگردي در كسوت استادي به تدريس ادبيات عرب ، فقه و اصول در حوزه علميه قم پرداخت ، اين دوره سرشار از معرفت و خدمت براي ايشان بود بطوريكه منشا بسياري از تلاشهاي ارزنده دوران بعدي شد بگونه اي كه يكبار ديگر موجبات هجرت ايشان را به خراسان فراهم نمود .

از سال 1372 تا سال 1383 پذيراي مسئوليت خطير حوزه نمايندگي ولي فقيه در سازمان جهاد سازندگي خراسان بزرگ و پس از ادغام وزراتين جهاد سازندگي و كشاورزي با همين مسئوليت در جهاد كشاورزي خراسان ادامه فعاليت داد . طي اين سالها نيز ايشان به تلاش در جهت تكامل علمي و معنوي خود ادامه داد . اين دوره همزمان بود با مسئوليتهاي خطيري از جمله عضويت در اولين كميسيون ارزيابي وزارت جهاد سازندگي ، مشاركت در تاسيس مجله فرهنگ جهاد ، حضور يكساله در كشورهاي آسياي ميانه و چين ، تدريس 5 ساله درس خارج فقه طهارت ، احيا موات و مشتركات ، عضويت در گروه تحقيق حديث و روايات حوزه علميه قم ، ارائه مقالات علمي و فقهي و تفسير قرآن كريم از جمله تلاشهاي پر خير و بركت ايشان بوده است.

با مسلم شدن قدرت فقاهت و اجتهاد ايشان و احساس تكليف نامزد سومين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري شد كه با درايت مردم فهيم خراسان به اين مجلس راه يافت و طي اين مدت حضور موثر و فعال در مجلس خبرگان كميسيونهاي متعدد داشته اند . ازجمله عضويت در هيئت رئيسه كميسيون پاسداري و حراست از ولايت فقيه ، كميسيون آئين نامه داخلي مجلس خبرگان در سال 1383 فصل جديدي از خدمت به روي ايشان گشوده شد . وي از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت اله العظمي خامنه اي (دام ظله) بعنوان نماينده معظم له در وزارت جهاد كشاورزي منصوب گرديد . در سال 1385 همزمان بعنوان نماينده ولي فقيه در واگذاري احيا و اراضي كشور منصوب شد.


توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

حسن عالمی

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,